Cand vine vorba de obtinerea unor rezultate la sala, multi ajung la suplimente proteice si shake-uri care ajuta la mentinerea masei musculare la forma ei de varf. Acest lucru are un motiv bine intemeiat, deoarece proteinele au fost supranumite ,,blocurile musculare”. Totusi, atunci cand vine vorba de a obtine aportul de proteine necesar, exista anumite factori care se asigura ca organismul tau absoarbe cantitatea potrivita de proteine. Asta e important. Daca corpul tau nu absoarbe ceea ce ii dai, acel shake de proteine ar putea efectiv sa nu faca nimic pentru muschii tai. Deci, cata proteina poate absorbi corpul tau intr-o singura sedinta? Depinde in totalitate de o serie de factori, inclusiv de unde provine proteina, cat cantariti si cata masa musculara trebuie sa mentineti, varsta, sexul dvs. si daca sunteti sau nu gravida. Acesti factori intra in joc atunci cand organismul iti proceseaza proteina.

Ce sunt proteinele? Proteinele sunt o parte a unui grup de trei macronutrienti, celelalte doua fiind carbohidrati si grasimi. Acest grup de macronutrienti este responsabil pentru mentinerea nivelului de energie, astfel incat sa puteti trece printr-o alta zi la birou sau la sedinta de gimnastica de dupa-amiaza. Proteinele, in special, au o influenta mare asupra cantitatii de masa musculara a unei persoane si, in general, ar trebui sa fie de aproximativ 15 la suta din greutatea corporala daca sunt sanatoase. Proteinele sunt construite din aminoacizi, care sunt compusi organici care se gasesc in intregul corp. Acesti compusi contin lucruri precum carbonul, hidrogenul, oxigenul, azotul si vin in noua grupuri diferite, care au toate seturi de indemanare si sarcini pentru a mentine functia si cresterea organismului la cel mai bun nivel. Fara proteine, organismul nu ar fi capabil sa creasca sau sa functioneze corect datorita masei musculare slabe.

Ce fac proteinele pentru corp? Pe langa faptul ca ajuta la mentinerea masei musculare, proteina joaca un rol important intr-o multime de functii corporale. Cand vine vorba de dieta si de apetit, cantitatea de proteine consumate pe parcursul unei zile va determina cat de plin te simti, facand mai usor sa eviti supraalimentarea. Face acest lucru prin reducerea productiei de grelina, hormonul care provoaca acea senzatie de foame pe care o simti atunci cand este timpul sa te calmezi. A avea o dieta bogata in proteine te ajuta, de asemenea, la mentinerea masei osoase bune in anii de aur. Obtinerea unei cantitati bune de proteine poate stimula si metabolismul, deoarece are un efect termic ridicat (rata metabolismului in urma unei mese). Un studiu a aratat, de asemenea, ca poate ajuta la reducerea riscului de accident vascular cerebral si atac de cord din cauza capacitatii sale de a reduce tensiunea arteriala crescuta. De asemenea, poate mentine nivelul colesterolului la niveluri bune, poate ajuta organismul sa se redreseze mai repede de la ranire si sa reduca deteriorarea musculara odata cu inaintarea in varsta.

Procesul din spatele proteinelor. Produsele chimice si substantele nutritive vitale care pot fi gasite in mod natural in organism, inclusiv proteine, trebuie create cumva. Procesul trebuie sa aiba loc in organism, deoarece proteinele din organism sunt responsabile de construirea altor materiale, de protejarea organismului de toxine si de transportul si structurarea altor materiale organice. Procesul incepe la nivel celular. Cele doua procese utilizate de ARN sunt translatia (asamblarea aminoacizilor si ribozomii) si transcrierea (unde ARN intra in nucleul celulei pentru a obtine ceea ce are nevoie de la celula pentru a crea proteina). Dupa ce aceste doua procese sunt complete, are loc procesul de pliere a proteinelor, care apoi actioneaza ca ultimul pas in realizarea unei molecule proteice pentru organism. Procesul de sinteza a proteinelor se poate mentine, de asemenea, mult timp dupa antrenament, potrivit unui studiu realizat de Universitatea McMaster. De fapt, poate dura pana la 48 de ore dupa antrenament.

Cata proteina obtii cu adevarat? Cand vine vorba de construirea unei noi mase musculare folosind proteine, cantitatea de proteine de care organismul are nevoie poate varia usor, dar un numar general de respectat este de cel putin 25 de grame pe sedinta. Acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand cantitatile de proteine sunt mai mici de 25 de grame, nu va fi suficient in organism pentru a ajuta la repararea lacrimilor cauzate de muschi in urma unui antrenament. Pentru a aerisi cu prudenta atunci cand obtineti suficienta proteina intr-o singura masa, orice cu 25-35 de grame va fi suficient de bun pentru a va asigura ca muschii tai obtin ceea ce au nevoie pentru a ramane la maxim. Suprasolicitarea pe proteina poate, de asemenea, sa vina cu anumite probleme. Daca exista o cantitate prea mare de proteine intr-o singura masa, este posibil sa existe mult mai putine alte alimente, eliminand astfel sansa de a obtine o masa echilibrata plina de toate vitaminele si nutrientii esentiali.

Locul din care provin proteinele este important. Cantitatea de proteine de care are nevoie o persoana poate varia usor de la greutatea corporala, sex si cat de activa este o persoana. O persoana mai activa poate avea nevoie de alte cateva grame de proteine pentru a-si mentine muschii intacti, in timp ce o persoana sedentara poate avea nevoie de mai putin. Depinde in totalitate de cat de mult te misti si de cata masa musculara trebuie sa mentii. De regula, barbatii au nevoie de aproximativ 0,8 grame / kg de greutate corporala, iar femeile ar avea nevoie de 0,36 grame / kilogram. Tipul de proteine face, de asemenea, o mare diferenta in modul in care sinteza proteinei functioneaza. Numarul de aminoacizi disponibili in produsele alimentare care se afla impreuna cu proteina au un impact important asupra modului in care organismul il va prelucra. De exemplu, proteinele din carne sunt cele mai apropiate de cele gasite in organism si sunt denumite proteine complete. Proteinele vegetale (incomplete) nu au anumiti aminoacizi esentiali, astfel incat procesul de sinteza a proteinelor necesita un pic de unsoare de cot mai mult pentru ca acestia sa aiba acelasi efect.