Exercitiile cu gantere sunt benefice pentru tonifierea muschilor, dar si pentru a pierde din procentul de grasime corporala. Accesibile, compacte, usor de transportat si foarte versatile, aceste accesorii sportive pot fi foarte utile, dar trebuie utilizate cu atentie pentru a evita accidentele.

Respectand cateva reguli de baza, le vei putea folosi fara teama ca te vei rani si, totodata, exercitiile tale fizice vor fi mai eficiente. Iata de ce trebuie sa tii cont!

Incepe prin a-ti face incalzirea

Inainte de a incepe exercitiile cu gantere, este important sa efectuezi cel putin cinci minute de cardio. In acest mod, iti pregatesti muschii pentru efortul pe care urmeaza sa il depui si elimini, in mare parte, riscul de a te rani.

Totodata, ar trebui sa executi cateva miscari de stretching inainte si dupa antrenament pentru mentinerea elasticitatii, cresterea fluxului sanguin si prevenirea febrei musculare.

Invata sa tii corect gantera

Pentru a evita ranirea incheieturii mainii, greutatea trebuie tinuta intr-o pozitie neutra. Modul in care o tii este de mare insemnatate pentru ca exercitiile sa nu fie dureroase si inadecvat executate.

Este o mare diferenta intre durerile care apar dupa exercitii executate corect si cele care apar daca ai tinut gantera incorect! Daca esti la inceput, intreaba un profesionist cum ar trebui sa tii greutatile.

Executa corect exercitiile

Inainte de a incepe un nou exercitiu, studiaza cu atentie pozitia mainilor, a spatelui, a coatelor, ritmul miscarilor, viteza, invata sa mentii postura corecta, dar si pozitia picioarelor. In acest mod, exercitiul cu gantere va avea eficienta maxima si, totodata, elimini riscul de accidente.

Incepe cu greutati usoare si nu ridica mai mult decat poti suporta

Cel mai mare risc de accidentari apare atunci cand miscarile sunt fortate sau se ridica greutati prea mari. Prin urmare, incepe exercitiile cu greutatile usoare si, dupa ce muschii tai devin mai puternici, treci la greutatile mai grele.

Este esential sa ridici doar greutatea pe care stii ca o poti suporta. Daca vei incepe un exercitiu cu gantere prea grele pentru tine, exista posibilitatea ca, la mijlocul miscarii, sa nu o mai poti tine, sa o scapi si sa suferi rupturi musculare grave.

Controleaza-ti miscarile

Cand ridici gantere, este important sa executi miscarile incet si sa le controlezi cu atentie. Scuturarile bruste sau folosirea impulsului la ridicare sunt cele mai sigure metode pentru a te rani. Prin urmare, daca nu vrei sa fii nevoit sa stai pe margine cateva saptamani pentru ca esti accidentat, ai grija sa faci miscarile cu greutati cat mai corect, respecta ritmul si nu forta.

Alege cu atentie exercitiile

Pentru a consolida toate grupele musculare ajutatoare si a folosi corect grupele mari de muschi, trebuie sa alternezi miscarile cu greutati. Ideal este sa lucrezi toti muschii in mod armonios si sa comuti intre tipurile de exercitii pe care le executi.

Ia-ti un antrenor personal

Daca vei lucra cu un antrenor personal, reduci la minimum sansele de accidentare. Acesta va putea observa daca efectuezi corect exercitiile si te va coordona, pas cu pas, pentru a obtine cele mai bune rezultate, fara riscuri de ranire.

Alege sa ai un stil de viata sanatos si introdu in rutina ta de exercitii si ganterele! Invata, insa, sa le folosesti corect si nu te forta, pentru ca numai astfel exercitiile vor fi benefice si elimini riscul de accidentare!