Cum functioneaza

Modurile de antrenament vin si pleaca, dar practic niciun alt program de exercitii fizice nu este la fel de durabil ca yoga . A existat de mai bine de 5.000 de ani.

Yoga face mai mult decat arde calorii si tonifica muschii. Este un antrenament total minte-corp care combina intarirea si intinderea ipostazelor cu respiratie profunda si meditatie sau relaxare.

Exista mai mult de 100 de forme diferite de yoga. Unele sunt rapide si intense. Altele sunt blande si relaxante.

Exemple de diferite forme de yoga includ:

Hatha. Forma asociata cel mai adesea cu yoga, combina o serie de miscari de baza cu respiratia.

Vinyasa. O serie de ipostaze care curg lin intr-un altul.

Putere. O practica mai rapida, de intensitate mai mare, care construieste muschiul.

Ashtanga. O serie de ipostaze, combinate cu o tehnica speciala de respiratie.

Bikram. Cunoscuta si sub denumirea de ,,yoga fierbinte”, este o serie de 26 de ipostaze provocatoare efectuate intr-o camera incalzita la o temperatura ridicata.

Iyengar. Un tip de yoga care foloseste elemente de recuzita precum blocuri, curele si scaune pentru a va ajuta sa va miscati corpul in alinierea corecta.

 Nivelul de intensitate: variaza in functie de tip

Intensitatea antrenamentului dvs. de yoga depinde de ce forma de yoga alegeti. Tehnici precum hatha si yoga iyengar sunt blande si lente. Bikram si yoga de putere sunt mai rapide si mai provocatoare.

Domenii vizate

Nucleu: Da. Exista pozitii yoga pentru a viza aproape fiecare muschi de baza. Vrei sa strangi acele manere de dragoste? Apoi, sustineti-va pe un brat si faceti o scandura laterala. Pentru a arde cu adevarat mijlocul abdomenului, puteti face poza cu barca, in care va echilibrati pe “oasele asezate” (proeminentele osoase de la baza oaselor pelvine) si va tineti picioarele in aer.

Arme: Da. Cu yoga, nu construiti forta bratelor cu greutati sau masini libere, ci cu greutatea propriului corp. Unele ipostaze, precum scandura, iti raspandesc greutatea in mod egal intre brate si picioare. Altii, cum ar fi macara si corba, va provoaca bratele si mai mult, facandu-i sa va sustina intreaga greutate corporala.

Picioare: Da. Pozitiile de yoga lucreaza pe toate partile picioarelor, inclusiv pe cvadriceps, solduri si coapse.

Glutei: Da. Yoga ghemuit, poduri si posturi de razboinic implica indoiri adanci ale genunchiului , care va ofera un spate mai sculptat.

Inapoi: Da. Miscarile cum ar fi cainele orientat in jos, poza copilului si pisica / vaca ofera muschilor spatelui o intindere buna. Nu este de mirare ca cercetarile constata ca yoga poate fi buna pentru ameliorarea unei dureri de spate.

Tip de yoga

Flexibil : Da. Pozitiile de yoga va intind muschii si va cresc amploarea miscarii. Cu o practica regulata, va vor imbunatati flexibilitatea.

Aerob: Nu. Yoga nu este considerat  exercitiu aerob , dar soiurile mai atletice, cum ar fi yoga de putere, te vor face sa transpiri. Si chiar daca yoga nu este aeroba, unele cercetari constata ca poate fi la fel de bun ca exercitiile aerobice pentru imbunatatirea sanatatii.

Puterea: Da. Este nevoie de multa forta pentru a va mentine corpul intr-o pozitie echilibrata. Practica regulata va va consolida muschii bratelor, spatelui, picioarelor si nucleului.

Sport: Nu. Yoga nu este competitiva. Concentrati-va asupra propriei practici si nu va comparati cu alte persoane din clasa dvs.

Impact redus: Da. Desi yoga va va oferi un antrenament pe tot corpul, acesta nu va avea niciun impact asupra articulatiilor.

Ce altceva ar trebui sa stii?

Cost. Variaza. Daca va cunoasteti deja drumul in jurul unui saltea de yoga, puteti practica gratuit acasa. Videoclipurile si cursurile va vor costa diferite sume de bani.

Bine pentru incepatori? Da. Oamenii de toate varstele si nivelurile de fitness pot face cele mai de baza ipostaze si intinderi de yoga.

In aer liber. Da. Puteti face yoga oriunde, in interior sau in exterior.

Acasa. Da. Tot ce aveti nevoie este suficient spatiu pentru covorul dvs. de yoga.

Echipament necesar? Nu. Nu aveti nevoie de echipament, deoarece va veti baza pe propria greutate corporala pentru rezistenta. Dar probabil ca veti dori sa utilizati un covor de yoga pentru a va impiedica sa alunecati in pozitii in picioare si pentru a va amortiza in timp ce stati in pozitie asezat si culcat. Alte echipamente optionale includ o minge de yoga pentru echilibru, un bloc de yoga sau doua si curele pentru a va ajuta sa va atingeti picioarele sau sa va legati mainile la spate.