O dieta sanatoasa este baza pentru buna functionare a organismului si pentru bunastarea cuiva. Cu toate acestea, nu exista o singura dieta sanatoasa. Aflati in articolul nostru ce inseamna alimentatia sanatoasa si ce sfaturi va vor ajuta sa o puneti in practica.

Ce inseamna alimentatia sanatoasa?

O dieta sanatoasa este fundamentul unei vieti sanatoase. Promoveaza performante si bunastare imbunatatite si ofera organismului ceea ce are nevoie. Deoarece fiecare persoana este diferita si mananca diferit si fiecare organism are nevoi dietetice diferite, nu exista un sfat universal valabil pentru o alimentatie sanatoasa. Urmatoarele sfaturi va ajuta sa definiti o alimentatie sanatoasa cu un efect pozitiv pe termen lung asupra sanatatii fizice si a performantei sportive.

Alimentatie sanatoasa si scadere in greutate

O alimentatie adecvata este esentiala atat pentru pierderea in greutate, cat si pentru dezvoltarea musculara. In cele din urma, in ambele cazuri este vorba de echilibrul caloric: fara un exces sau un deficit de calorii, nu este posibil sa slabiti. Din acest motiv, este util sa va calculati necesarul de calorii cu ajutorul unui calculator de calorii. Pentru pierderea in greutate pe termen lung, va recomandam un deficit caloric moderat de 300 – 500 de calorii.

Cu ajutorul unei diete echilibrate, va puteti asigura ca organismul dvs. este alimentat cu toti nutrientii necesari chiar si in prezenta unui deficit caloric.

Folositi toata varietatea de alimente

Nici un aliment nu contine toti nutrientii necesari. Prin urmare, o dieta sanatoasa trebuie, de regula, sa fie variata pentru a oferi organismului toti nutrientii necesari. Idealul este o combinatie de alimente usoare, dar bogate in nutrienti, precum legume si produse cu cereale integrale. Obiceiurile alimentare sanatoase sunt baza oricarui proces de scadere in greutate.

Mic dejun sanatos – incepeti ziua cu cantitatea potrivita de energie

In special, daca doriti sa va imbunatatiti sau sa va mentineti forma, prima masa a zilei este esentiala.Nucile, semintele si fructele de padure completeaza imaginea oferind o experienta unica de gust.

Consumati alimente cat mai naturale si neprelucrate

O dieta sanatoasa ar trebui sa contina doar o portie minima de alimente procesate industrial. Deja in momentul cumpararii este recomandabil sa introduceti alimente proaspete in cosul de cumparaturi.

Cinci portii de fructe si legume pe zi

Pentru o dieta sanatoasa este necesar sa consumati cel putin 3 portii de legume si 2 fructe in fiecare zi. De fapt, aceste alimente contin multe vitamine importante si substante vegetale secundare. Pentru a maximiza aportul acestor substante este de preferat sa le consumati proaspete sau usor fierte. Fructele si legumele pot fi o garnitura excelenta in plus fata de principalele mese sanatoase, dar pot fi, de asemenea, integrate in mod optim in dieta dvs. ca alimente care trebuie consumate intre mese. In special, vitaminele B 2, 6 si 12 joaca un rol important in bunastarea ta fizica si mentala. In articolul nostru puteti gasi informatii despre cum functioneaza vitamina B12 si de ce este atat de importanta, mai ales pentru cei care urmeaza o dieta vegana.

Produse de origine animala si lactate in cantitati corecte

In principiu, produsele de origine animala trebuie consumate intr-o proportie mai mica decat produsele din plante. Cu toate acestea, nu ar trebui sa lipseasca o dieta sanatoasa, deoarece ofera minerale importante precum calciu si fier, precum si proteine ​​de inalta calitate.

Alegeti grasimile potrivite

Grasimile ofera o cantitate deosebit de mare de energie si promoveaza excesul de greutate si bolile cardiovasculare. Prin urmare, intr-o dieta sanatoasa, este deosebit de important sa alegeti grasimile potrivite si sa preferati grasimile si uleiurile vegetale. Acestea ofera diversi acizi grasi nesaturati si acizi grasi omega 3, pe care corpul nu este capabil sa ii produca independent. Pe de alta parte, trebuie evitate grasimile trans, deoarece acestea afecteaza negativ, datorita compozitiei lor chimice, valorile grasimilor din sange si sunt una dintre cauzele care contribuie la dezvoltarea bolilor de inima.

Acestea se gasesc in principal in produse prajite si in diverse mese gata. Feriti-va de grasimile „ascunse”: de multe ori mai multe grasimi sunt ascunse in deserturi, produse de patiserie si produse gata preparate decat credeti. Alimentele bogate in grasimi, care pot sustine o dieta sanatoasa, sunt avocado, nuci si peste, de exemplu.